Przedstawiamy Państwu supernowoczesną wyważarkę HOFMANN MEGASPIN 900 z programem AUTO Select 2.
Wyposażenie standardowe wyważarki
- Auto Select 2
- Automatic ALU M
- Split
- Autosense
Wyposażenie opcjonalne wyważarki
- Sonar AVS 2
- Rolka AVS
- Wykres AVS
- Drukarka
- Dźwignik VBL
AUTO SELECT 2 Operator wysuwając ramię pomiarowe MEGASTICK wskazuje miejsce mocowania ciężarka. Megaspin 900 automatycznie wybiera jeden z trzech najważniejszych programów wyważania. Po dokonaniu pomiaru wysuwając ramię obserwujemy na montorze miejsce naklejenia ciężarków a specjalny hamulec pozyjonuje ramię MEGASTIK w odpowiednim miejscu. |
AUTOMATIC ALU M Łatwe wyważanie felg aluminiowych. Operacja przeprowadzana jest w jednym cyklu. Genialny system pomiarowy MEGASTICK pozwala na nieograniczony wybór optymalnej pozycji ciężarka (także w systemie PAX). Ramię MEGASTICK dostosowuje się do kształtu felgi. Koło zatrzymywane jest zawsze na pozycji godziny 12.00 przy pomocy automatycznego hamulca. |
SPLIT Podział ciężarków klejonych i schowanie ich za szprychami felg aluminiowych dzięki prostej informacji jest tak łatwe jak naciśnięcie jednego przycisku. Obracając koło i zatrzymując je na godzinę 12.00 na wysokości dwóch kolejnych szprych zadajemy odległość pomiędzy nimi a system komputerowy przelicza automatycznie ich ilość. |
AUTOSENSE W pełni automatyczny, bezdotykowy oraz bardzo szybki pomiar szerokości felgi umożliwia sonar zamontowany po wewnętrznej stronie osłony koła. Zamykając osłonę AUTOSENSE dokonuje pomiaru, następnie następuje samoczynne uruchomienie obrotu wrzeciona. |
SONAR AVS System antywibracyjny AVS korzysta z dodatkowego SONARU służącego do pomiaru promieniowego bicia koła. Dzięki temu systemowi możemy zminimalizować drgania odczuwalne na kierownicy a pochodzące od koła o nieprawidłowym kształcie (zniekształconego geometrycznie). |
ROLKA AVS Drugim z elementów systemu AVS jest specjalna rolka. Montuje się ją w ramieniu MEGASTICK. Służy ona do pomiaru geometrii felgi. W felgach stalowych bicie felgi mierzymy w jednej płaszczyźnie na zmontowanym kole. W felgach aluminiowych bicie mierzymy w dwóch płaszczyznach (osadzenia opony) bez opony. |
WYKRES AVS Pomiar promieniowego bicia przedstawiany jest osobno dla całego koła oraz felgi w formie graficznych wykresów krzywych pierwszych harmonicznych. Różnica pomiędzy biciem promieniowym koła i felgi daje nam wynik dla samej nieobciążonej opony. Szare linie pozioma i pionowa pokazują wartość bicia felgi w konkretnym punkcie. |
DRUKARKA W wyważarce Megaspin 900 można dodatkowo zastosować drukarkę. Rodzaj wydruku można dowolnie skonfigurować. Protokół pomiaru może zawierać takie dane jak: nazwa warsztatu, dane klienta wraz z wpisanym numerem rejestracyjnym pojazdu, wartość niewywagi, wartości bicia felgi i koła. Ręcznie na schemacie pojazdu można zaznaczyć, którego koła dotyczy dany pomiar i wydruk. |
DŹWIGNIK VBL Dźwig ułatwia montaż koła na wrzecionie zwłaszcza koła o dużym rozmiarze oraz wadze. Podnośnik napędzany jest pneumatycznie i posiada ruchomy wózek pozwalający na precyzyjne nasuniecie otworu felgi na wałek wrzeciona. Po dokonanym pomiarze koło można, przy pomocy dźwignika łatwo opuścić na dół. |
Wyważarka Megaspin 900 wyposażona jest w ciekłokrystaliczny 15" monitor. Pokryty jest on specjalną antyodblaskową osłoną. Odmiennie, bardzo nowocześnie zaprojektowana została pokrywa na ciężarki, którą wykonano z odpornego tworzywa. Napęd wrzeciona realizowany jest przy pomocy nowoczesnego systemu DDS. Polega on na przeniesieniu momentu na wałek bezpośrednio z silnika bez użycia paska.