WYPOSAŻENIE SERWISÓW SAMOCHODOWYCH





Szkolenia

Szkolenia dla klientów

BLOK Szkoleń A
Pomiar i regulacja geometrii ustawienia kół i osi pojazdów (o dmc do 3,5 t)

A1. SZKOLENIE podstawowe

I. Część teoretyczna:

  1. Inspekcja elementów podwozia – weryfikacja ze względu na nadmierne luzy (omówienie).
  2. Kąty geometrii kół i osi pojazdu.
  3. Wymagania dla stanowisk do pomiaru geometrii kół i osi.
  4. Podstawowe warunki prawidłowego pomiaru geometrii.
Czas trwania części teoretycznej: 1 godzina

II. Część praktyczna:

  1. Ustawienie pojazdu na stanowisku. Wybór pojazdu z bazy danych, inspekcja graficzna – weryfikacja elementów zawieszenia.
  2. Pomiar geometrii samochodu na stanowisku z wykorzystaniem bazy danych regulacyjnych.
  3. Interpretacja pierwotnych wyników pomiarów.
  4. Regulacja kątów osi tylnej i jej ograniczenia.
  5. Regulacja kątów osi przedniej.
  6. Wydruk wyników pomiarów i ich interpretacja.
  7. Zerowanie czujnika kąta skrętu kierownicy SAS (CodeLink).
Czas trwania części praktycznej: 4 godziny + 1 godzina (egzamin)

A2. SZKOLENIE dla zaawansowanych

I. Część teoretyczna:

  1. Inspekcja elementów podwozia – weryfikacja ze względu na nadmierne luzy (omówienie).
  2. Kąty geometrii kół i osi pojazdu.
  3. Zmiany ustawienia kół.
  4. Sposoby regulacji kątów, wykorzystanie regulatorów OEM i niefabrycznych.
  5. Diagnostyka zawieszenia koła na podstawie analizy kątów: PK (Pochylenia koła), POZ (Pochylenia osi zwrotnicy) i PK+POZ (sumy kątów Pochylenia koła i Pochylenia osi zwrotnicy).
  6. Wymagania dla stanowisk do pomiaru geometrii kół i osi.
  7. Podstawowe warunki prawidłowego pomiaru geometrii.
  8. Ściąganie boczne pojazdu i jego przyczyny.
Czas trwania części teoretycznej: 2 godziny

II. Część praktyczna:

  1. Ustawienie pojazdu na stanowisku. Wybór pojazdu z bazy danych, inspekcja graficzna – weryfikacja elementów zawieszenia.
  2. Pomiar geometrii samochodu na stanowisku z wykorzystaniem bazy danych regulacyjnych, pomiar prześwitów.
  3. Interpretacja pierwotnych wyników pomiarów.
  4. Pomiar geometrii w całym zakresie pracy zawieszenia – TUNER.
  5. Regulacja kątów osi tylnej i jej ograniczenia, wykorzystanie regulatorów OEM i niefabrycznych, alternatywnie procedura WheelOff.
  6. Regulacja kątów osi przedniej, w tym zastosowanie regulatorów niefabrycznych.
  7. Wydruk wyników pomiarów i ich interpretacja.
  8. Zerowanie czujnika kąta skrętu kierownicy SAS (CodeLink).
  9. Wykorzystanie funkcji wymiany danych z zewnętrznymi bazami danych i urządzeniami, np. WebSpec®, ShopResults®, iPhone®.
Czas trwania części praktycznej: 4,5 godziny + 1 godzina (egzamin)

A3. SZKOLENIE dla autoryzowanych serwisów

I. Część teoretyczna:

  1. Inspekcja elementów podwozia – weryfikacja ze względu na nadmierne luzy (omówienie).
  2. Kąty geometrii kół i osi pojazdu.
  3. Zmiany ustawienia kół.
  4. Sposoby regulacji kątów, wykorzystanie regulatorów OEM i niefabrycznych.
  5. Diagnostyka zawieszenia koła na podstawie analizy kątów: PK (Pochylenia koła), POZ (Pochylenia osi zwrotnicy) i PK+POZ (sumy kątów Pochylenia koła i Pochylenia osi zwrotnicy).
  6. Wymagania dla stanowisk do pomiaru geometrii kół i osi.
  7. Podstawowe warunki prawidłowego pomiaru geometrii.
  8. Ściąganie boczne pojazdu i jego przyczyny.
Czas trwania części teoretycznej: 2 godziny

II. Część praktyczna:

  1. Ustawienie pojazdu na stanowisku. Wybór pojazdu z bazy danych, inspekcja graficzna – weryfikacja elementów zawieszenia.
  2. Pomiar geometrii samochodu na stanowisku z wykorzystaniem bazy danych regulacyjnych, pomiar prześwitów.
  3. Interpretacja pierwotnych wyników pomiarów.
  4. Wymagania i wyposażenie specjalne dla stanowisk do pomiaru geometrii kół i osi właściwe dla danego producenta pojazdu.
  5. Procedury specjalne regulacji kątów narzucone przez producenta pojazdu.
  6. Wykorzystanie regulatorów OEM i niefabrycznych - omówienie.
  7. Diagnostyka zawieszenia koła na podstawie analizy kątów: PK (Pochylenia koła), POZ (Pochylenia osi zwrotnicy) i PK+POZ (sumy kątów Pochylenia koła i Pochylenia osi zwrotnicy).
  8. Ściąganie boczne pojazdu i jego przyczyny.
  9. Wykorzystanie funkcji wymiany danych z zewnętrznymi bazami danych i urządzeniami, np. WebSpec®, ShopResults®, iPhone®.
  10. Kalibracja systemów ACC, ADR związanych z ustawieniem toru jazdy samochodu.
Czas trwania części praktycznej: 5,5 godziny + 1 godzina (egzamin)
BLOK Szkoleń B
B1. Rozwiązywanie problemów drgań kół samochodowych (o dmc do 3,5 t)

I. Część teoretyczna:

  1. Wyważanie statyczne.
  2. Wyważanie dynamiczne.
  3. Niejednorodności koła (niejednorodność masy – niewyważenia, niejednorodność kształtu, niejednorodność sprężystości) i ich wpływ na komfort jazdy i zużycie części.
  4. Znoszenie boczne opony, przyczyny i wielkości charakterystyczne.
  5. Zapobieganie szkodliwym zjawiskom: drganiom i znoszeniu opony.
Czas trwania części teoretycznej: 1,5 godziny

II. Część praktyczna:

  1. Dobór prawidłowego ciśnienia w kołach.
  2. Centrowanie koła na wyważarce.
  3. Wyważanie dynamiczne i statyczne kół na obręczach stalowych.
  4. Wyważanie dynamiczne i statyczne kół na obręczach ze stopów lekkich.
  5. Podział ciężarków.
  6. Możliwości oszczędzania ciężarków.
  7. Pomiar niejednorodności koła.
  8. Rozkład kół w pojeździe ze względu na redukcję drgań.
  9. Ściąganie boczne koła i jego diagnozowanie.
Czas trwania części praktycznej: 3 godziny
BLOK Szkoleń C
C1. Montaż i demontaż opon niskoprofilowych, o niestandardowej budowie (Run-Flat) oraz wyposażonych w system TPMS.

Czas trwania części praktycznej: 5 godzin

BLOK Szkoleń D
D1. Pomiar znoszenia, skuteczności amortyzacji i hamulców pojazdów (o dmc do 3,5 t) na linii diagnostycznej.

I. Część teoretyczna:

  1. Znoszenie pojazdu z prostego kierunku jazdy – wartości i przyczyny.
  2. Skuteczność hamulców zasadniczych i pomocniczych.
  3. Skuteczność amortyzacji – podstawowe wielkości i ich interpretacja.
Czas trwania części teoretycznej: 1 godzina + 1 godzina (egzamin)

II. Część praktyczna:

  1. Badanie znoszenia, skuteczności amortyzacji i hamulców w trybie automatycznym.
  2. Badanie znoszenia, skuteczności amortyzacji i hamulców w trybie ręcznym.
Czas trwania części praktycznej: 2 godziny


Informacje dodatkowe dla klientów

Informacje o zakwaterowaniu

Koszt szkolenia: 300,00 zł + VAT za 1 dzień szkoleniowy od osoby (5-8 osób, 5 godzin szkolenia w zależności od wybranych bloków szkoleniowych).
W cenie szkolenia zawarty jest obiad.

Cena nie obejmuje kosztów noclegu. Istnieje możliwość zarezerwowania przez naszą firmę miejsc noclegowych w trzygwiazdkowym Quality Hotel Wrocław, al. M. Kromera 16, 51-163 Wrocław.

Pokój jednoosobowy ze śniadaniem:
Pokój dwuosobowy ze śniadaniem:
Parking:
160,00 zł brutto
175,00 zł brutto
15,00 zł / samochód

Szkolenia na miejscu u klienta

Istnieje również możliwość zamówienia jednodniowego szkolenia w miejscu eksploatacji urządzenia, z programem dopasowanym do potrzeb i możliwości użytkownika. Koszt szkolenia 850,00 zł netto – niezależnie od liczby uczestników szkolenia.

Terminy szkoleń

Po zapisaniu się uczestnik przydzielony zostanie do konkretnej grupy uczestników i otrzyma powiadomienie o proponowanych terminach szkolenia. Istnieje również możliwość zapisania się na z góry ustalony termin. Wielkość grup: minimalnie 3 osoby, maksymalnie 10 osób, z wyjątkiem szkoleń u użytkownika. Przy grupach pochodzących z jednej organizacji (firmy) można ustalić indywidualny termin szkolenia.

Warunkiem udziału w szkoleniach jest rejestracja oraz wpłacenie 50% zadatku (co najmniej na 2 tygodnie przed szkoleniem).

Zapisy na szkolenia i ewentualne pytania proszę kierować na adres: szkolenia@wimad.com.pl

WYPOSAŻENIE WARSZTATÓW SAMOCHODOWYCH