Podczas tegorocznej edycji targów AUTOMECHANIKA we Frankfurcie nad Menem każda z firm reprezentowanych przez WIMAD w Polsce miała swoje osobne stoisko.
HUNTER Engineering Company przedstawił pięć nowości. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wprowadzono do produkcji uproszczoną wersję systemu pomiaru wibracji koła GSP 9712 w postaci wyważarki o oznaczeniu DSP 9650. W porównaniu z GSP 9712 w DSP 9650 zrezygnowano z rolki do pomiaru rozkładu sprężystości koła. Drugą z nowości była wyważarka o oznaczeniu DSP 9100 wyposażony w miejsce kolorowego monitora w wyświetlacz diodowy.
Wyważarka DSP 9100 |
Wyważarki DSP i GSP |
W dziedzinie pomiaru geometrii HUNTER zaprezentował nożycowy dźwignik RX - P w pełni przygotowany do obsługi. Podnośnik ten charakteryzuje się bardzo sztywną i starannie wykonaną konstrukcją. Wyposażono go także w ciekawy dźwignik do unoszenia osi pojazdów. "Osiówka" posiada trzy siłowniki, które gdy nie są używane znajdują się w pozycji poziomej. Przy uniesionym dźwigniku nożycowym zespół unoszący dźwignika osiowego obraca się o 90 do pozycji pionowej.
Najciekawszym, naszym zdaniem, urządzeniem na stoisku HUNTER-a był uchwyt szybkomocujący do głowic pomiarowych. Jego innowacyjność polega na zastosowaniu magnesów, które mocuje się bezpośrednio na śrubach koła. Jako elementy pozycjonujące wykorzystano długie bolce opierane na piaście koła. Ostatnią z nowości był program WinAlign w wersji numer 8 zawierający dużo nowości ułatwiających obsługę komputerowych systemów pomiaru geometrii kół.
Nowy uchwyt do głowic pomiarowych DSP |
Tuż przed targami firma HUNTER uzyskała aprobatę Daimler-Chrysler na komputerowy system pomiaru geometrii ustawienia kół i osi jezdnych pojazdów HTA-MB. Tym samym HUNTER jest aprobowany przez wszystkich producentów pojazdów, którzy takie wymagania posiadają.
Jedno z ładniejszych i większych stoisk na targach miała firma ROTARY, która po zakupie BLITZ wystawiała się razem z tym producentem. Stoisko było dwupoziomowe (górny poziom przeznaczony był do prowadzenia rozmów) i z wyraźnym podziałem na grupy towarowe.
Najważniejszą nowością była całkowicie zmieniona seria dźwigników nożycowych jednosekcyjnych MIRACH o oznaczeniu 45 (opis znajdą Państwo w naszym biuletynie nr 18, który ukaże się za tydzień). Inną znaczącą nowością były dźwigniki nożycowe jednosekcyjne MLP30/40/50. W porównaniu z dźwignikami MIRACH charakteryzują się one zmniejszonym profilem konstrukcji. Pokazano także przedprototyp dźwignika podposadzkowego. Posiada on dodatkową blokadę mechaniczną w postaci stalowej listwy z prostokątnymi otworami i zapadki.
Dźwignik MIRACH 45 |
Dźwignik MLP |
SAXON znany z produkcji linii diagnostycznych, wyważarek, analizatorów i dymomierzy przedstawił bardzo interesujące rolki hamulcowe do samochodów ciężarowych.
Innowacja polega na wykorzystaniu środkowej rolki (odpowiedzialnej za wyłączanie urządzenia w przypadku poślizgu koła na rolkach pomiarowych) do unoszenia osi pojazdu. Ułatwia to znacząco wyjazdu pojazdu ciężarowego z rolek hamulcowych. Nowością najbardziej interesującą naszą firmę był zmieniony program obsługi linii diagnostycznej FPS 2000. W celu ułatwienia i przyspieszenia obsługi wprowadzono specjalne przyciski (wirtualne, na ekranie). Zmieniono także bardzo zasadniczo wydruk. Zawiera on teraz, oprócz wykresu przebiegu sił hamowania, także wykresy przebiegu sił skuteczności amortyzacji. Dodano także informację o ewentualnej konieczności sprawdzenia amortyzatorów. Informacja ta ukazuje się po przeanalizowaniu przebiegu krzywej skuteczności. Inną nowością była linia do montażu i wyważania kół. Została ona zbudowana w oparciu o wyważarkę RAPID.
HOFMANN Megaplan zaprezentował całą gamę produkowanych wyważarek.
MEGASPIN 700/800 można aktualnie wyposażyć w drukarkę wyważenia każdego z kół. Całkowicie nowa linia wyważarek zaprezentowana zostanie na majowych targach w Bolonii.
Zaprezentowano także montówkę MEGAMOUNT 801 wyposażoną w pełni do obsługi opon niskoprofilowych oraz typu RUN FLAT.