Podczas tegorocznych targów samochodowych w Bolonii firma Mondial Engineering przedstawiła nowy elektrohydrauliczny dźwignik LION.
Występuje on w dwóch zasadniczych wersjach: LION 45 o udźwigu 4500 kg oraz LION 50 o udźwigu 5000 kg.
Zasadnicze różnice w odniesieniu do poprzednich wersji polegają na:
Zastosowaniu nowej platformy o długości całkowitej 5400 mm (występują również inne wersje LION 45 o długości 4600 mm oraz LION 50 o długości 5000 mm). Dzięki takiej długości możliwa jest bezproblemowa obsługa samochodów dostawczych o dużym rozstawie osi (np. Mercedes Sprinter).
Możliwości zabudowania "szarpaków" w platformę (nowość w odniesieniu do LION 45). Obie wersje, czyli LION 45 oraz LION 50, mogą występować w wersjach PD czyli z "szarpakami". Wszystkie wersje mogą posiadać jednakową długość całkowitą platform 5400 mm.
Zainstalowaniu jednoczęściowych długich płyt przesuwnych. Płyty te w aktualnych wersjach lakierowane są w kolorze nadwozia, Blokowanie, podobnie jak w poprzednich wersjach odbywa się przy pomocy dwóch siłowników pneumatycznych. Teraz jednak podczas uruchomienia siłowników płyty pozycjonowane są w położeniu środkowym. Trzecia, bardzo istotna zmiana polega na osadzeniu płyt na rolkach z tworzywa sztucznego (wcześniej stosowano metalowe łożyska kulowe).
Zdjęcie ogólne wersji dźwignika LION 50 PD (z "szarpakami") o długości całkowitej platform 5400 mm
Siłownik systemu blokowania płyt przesuwnych w pozycji środkowej
Wielopunktowe podparcie płyt przesuwnych (widok platform od spodu)
Rolki z tworzywa sztucznego, na których oparto płyty przesuwne
Dwie skrajne pozycje płyt przesuwnych. Osadzenie płyt na rolkach pozwala na przesuw płyt lub ich skręcanie w określonym (dużym) zakresie
Zintegrowane (zabudowane w platformę) "szarpaki" oraz wybranie pod obrotnice.