Z przyjemnością informujemy, że WIMAD został sponsorem studenckiego zespołu wyścigowego PWR Racing Team.
Zespół PWR Racng Team powstał z inicjatywy studentów Politechniki Wrocławskiej i Akademii Sztuk Pięknych.
Zawody na torze Hockenheimring w Niemczech już za nami. Część zespołu wyruszyła na zawody 31 lipca – aby zarejestrować nasz zespół i rozbić obóz na polu namiotowym obok toru. Do czwartku – 2 lipca – trwały prace nad przygotowaniem bolidu do startu. Duże ciśnienie przed turbosprężarką spowodowało nieszczelności układu wydechowego, co wpłynęło na błędy w odczycie sondy lambda. Odpowiednie wystrojenie silnika było niemożliwe. Samochód zapalał i jeździł – jednak taka praca mogła doprowadzić do uszkodzenia silnika. Mimo problemów zespół podjął decyzję o starcie w zawodach. Plan obejmował start w konkurencjach statycznych: Design (ocena rozwiązań technicznych), Cost (kosztorys samochodu), Business (prezentacja modelu biznesowego) oraz przejście Scrutineeringu (badania technicznego) w celu wyłapania wszystkich możliwych problemów.
Na zdjęciu po prawej: Wnikliwa analiza kosztorysu przez sędziów
Na zdjęciu poniżej: Scrutineering (badanie techniczne)
W piątek rano po przebyciu 780 km – samochód dotarł do Hockenheim. Wypakowanie bolidu i urządzenia naszego pit'u poszło bardzo sprawnie. O 13:50 rozpoczęliśmy pierwszą konkurencję – Design. RT03 został przyjęty bardzo gorąco przez sędziów. Pochwałę zebrały bardzo lekkie elementy zawieszenia i ich dobre rozmieszczenie, jednocylindrowy silnik z turbosprężarką oraz konstrukcja monocoque (pierwsza w Polsce). Kolejną konkurencją był Cost Presentation. Dokładność naszego kosztorysu zrobiła bardzo duże wrażenie na sędziach, przez co uzyskaliśmy maksymalną liczbę punktów za prezentację naszego kosztorysu (udało się to tylko dwóm zespołom na 77 startujących). Business Presentation również możemy zaliczyć do udanych – pochwalona została dokładność przygotowanych analiz oraz mnogość planowanych zabiegów marketingowych przyszłej, fikcyjnej firmy.Na zdjęciu po prawej: Radosny zespół po pomyślnie zakończonych Static Event’s (Cost Report, Buisness Presentation, Design)
Zobacz: Wyniki FSG 2012
CO DALEJ...W garażu dzieje się jak zawsze bardzo dużo. Obecnie auto przygotowywane jest do dostrojenia silnika na hamowni. Aby "wyhamować" silnik musimy: - zaspawać łączenia w układzie wydechowym, łączenia wciskowe stosowane do tej pory w RT 01, RT02 okazały się nieszczelne w przypadku zastosowania turbosprężarki. (Zostało to zrobione w pierwszy dzień po zawodach) - zniwelować nieszczelności w układzie dolotowym, w tym przypadku pokrywkę air box’a wykonaną technologią drukowania 3D musimy zastąpić frezowaną pokrywką z aluminium. (Nad rozwiązaniem tego problemu już trwają prace). Następnie bolid przetransportujemy do firmy Jetronik która pomoże nam dostroić silnik. W między czasie musimy usunąć wszystkie drobne usterki wykryte podczas badania technicznego, co oczywiście daje nam pretekst do spędzenia kolejnych dni w garażu. Bo co może być piękniejszego od budowania aut wyścigowych?! Oczywiście poza garażem również przygotowujemy się do konkurencji statycznych. Kolejna relacja z poczynań zespołu tuż po powrocie z zawodów na Węgrzech.