Z przyjemnością informujemy, że WIMAD został sponsorem studenckiego zespołu wyścigowego PWR Racing Team.
Zespół PWR Racng Team powstał z inicjatywy studentów Politechniki Wrocławskiej i Akademii Sztuk Pięknych.
Zawody na torze Hockenheimring w Niemczech już za nami. Część zespołu wyruszyła na zawody 31 lipca – aby zarejestrować nasz zespół i rozbić obóz na polu namiotowym obok toru. Do czwartku – 2 lipca – trwały prace nad przygotowaniem bolidu do startu. Duże ciśnienie przed turbosprężarką spowodowało nieszczelności układu wydechowego, co wpłynęło na błędy w odczycie sondy lambda. Odpowiednie wystrojenie silnika było niemożliwe. Samochód zapalał i jeździł – jednak taka praca mogła doprowadzić do uszkodzenia silnika. Mimo problemów zespół podjął decyzję o starcie w zawodach. Plan obejmował start w konkurencjach statycznych: Design (ocena rozwiązań technicznych), Cost (kosztorys samochodu), Business (prezentacja modelu biznesowego) oraz przejście Scrutineeringu (badania technicznego) w celu wyłapania wszystkich możliwych problemów.
Na zdjęciu po prawej: Wnikliwa analiza kosztorysu przez sędziów
Na zdjęciu poniżej: Scrutineering (badanie techniczne)
Na zdjęciu po prawej: Radosny zespół po pomyślnie zakończonych Static Event’s (Cost Report, Buisness Presentation, Design)
Zobacz: Wyniki FSG 2012
CO DALEJ...W garażu dzieje się jak zawsze bardzo dużo. Obecnie auto przygotowywane jest do dostrojenia silnika na hamowni. Aby "wyhamować" silnik musimy: - zaspawać łączenia w układzie wydechowym, łączenia wciskowe stosowane do tej pory w RT 01, RT02 okazały się nieszczelne w przypadku zastosowania turbosprężarki. (Zostało to zrobione w pierwszy dzień po zawodach) - zniwelować nieszczelności w układzie dolotowym, w tym przypadku pokrywkę air box’a wykonaną technologią drukowania 3D musimy zastąpić frezowaną pokrywką z aluminium. (Nad rozwiązaniem tego problemu już trwają prace). Następnie bolid przetransportujemy do firmy Jetronik która pomoże nam dostroić silnik. W między czasie musimy usunąć wszystkie drobne usterki wykryte podczas badania technicznego, co oczywiście daje nam pretekst do spędzenia kolejnych dni w garażu. Bo co może być piękniejszego od budowania aut wyścigowych?! Oczywiście poza garażem również przygotowujemy się do konkurencji statycznych. Kolejna relacja z poczynań zespołu tuż po powrocie z zawodów na Węgrzech.